in

Astra Forum

Astra ca un mod de viata - comunitatea pasionatilor Opel Astra
Banner Counter

Opel Astra H 1.7 CDTI 101 cp - consum exagerat!!!

Last post 07-01-2012 8:51 by danivoke. 136 replies.
Page 9 of 14 (137 items) « First ... < Previous 7 8 9 10 11 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 23-03-2010 17:07 In reply to

    Re: Opel Astra H 1.7 CDTI 101 cp - consum exagerat!!!

     Admisia, egr, turbo nu se curata la drumuri lungi in afara, la turatii de peste 3000?...eu am 85.000 cu a mea 1,7 cdti si nu le-am curatat niciodata. In schimb fac drumuri des in afara cand o turez bine cativa km......Daca masina merge ok e indicat sa ma apuc sa le curat?

    Follow the light
    • Post Points: 20
  • 23-03-2010 17:25 In reply to

    • gfx8
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 27-10-2008
    • Cluj-Napoca
    • Membru
    • Points 3,120

    Re: Opel Astra H 1.7 CDTI 101 cp - consum exagerat!!!

    @bobbi,

    Inca nu am reusit sa rezolv nimic, deoarece nu am gasit pe nimeni din Cluj care sa mai fi facut operatiunile astea si sa-mi recomande si mie un mecanic sau service bun. O sa o las asa pana dupa Paste, caci atunci merg pe la Satu Mare si o sa merg cu masina la reprezentanta Opel de acolo, Group West, sa vad ce zic si ei despre injectoare si EGR. Am mai fost la ei cu alte probleme si au fost destul de ok, si nici preturile nu sunt mari (o diagnoza e aproape jumatate cat la Opel Cluj).

    Despre consumul instant si la mine e pe la 0.3 - 0.4 cand motorul e incalzit complet si nu sunt consumatori porniti.

    Fum mare nu pot sa zic ca am observat in timp ce mergeam cu masina. Cand pornesc motorul dimineata, scoate ceva fum la relanti, alb la culoare, dar nu exagerat. Nu stiu daca asta e normal sau nu. O sa incerc sa turez motorul cald pe loc si sa pun pe cineva sa se uite daca scoate fum.

    Cu puterea scazuta sub 2000 de ture, ce sa zic...parca am observat si eu cand eram in viteza a -2-a si urcam o panta, dar am pus-o pe seama faptului ca turbina nu se face simtita sub 2000 de ture. In general, de cand am cumparat masina mi s-a parut ca trage mult mai slab decat fosta masina a parintilor mei, un Ford Focus 1 , 1.8 TDCI 115 CP pe care o mai conduceam inainte. Acum nu stiu ce sa zic, poate cei 15 CP in plus isi spun cuvantul, eu nici nu am condus alta Astra H sa vad cum trag altele. Cu a mea am reusit totusi sa prind 180 km/h pe bord, pe autostrada si cred ca mai urca putin.

    Oricum sa ma tii te rog la curent, despre cum se comporta masina dupa curatare EGR + admisie si sa-i faci un consum urban te rog si viteza medie pt consumul respectiv.

    bobbi:

     @gfx: ai reusit sa rezolvi ceva?

    eu zilele astea trebuie sa ajung la o curatare de egr+admisie, dupa simptomele masinii despre asta este vorba. oricum din ce am citit, cine avea simptome de genul putere scazuta pana la 2000 de ture, fum mult si consum mai mare, toti au mers in primul rand pe curatarea admisiei. Daca asta nu rezolva problema, se mai verifica injectoarele, turbina, etc. La admisie trebuie verificate bine clapetele, ca daca vreuna e rupta sau nu mai sta bine (si risca sa se rupa) trebuie schimbata admisia.

    La mine de exemplu acum cu motorul cald la relanti am 0.5-0.6 l/h, in loc de 0.3-0.5 cat ar trebui. Am vazut pe cineva (cu 1.9) care a schimbat admisia (sunt mai problematice la acel motor, deoarece se strica o piesa) dupa care masina tragea mai bine (ca era admisia curata, dar consumul la relanti i-a ramas 0.5

    [edited by: gfx8 at 17:27 (GMT 2) on 23 Mar 2010] edit
    • Post Points: 5
  • 23-03-2010 17:28 In reply to

    Re: Opel Astra H 1.7 CDTI 101 cp - consum exagerat!!!

     @guliver: La drumuri lungi daca se merge turat (3100 nu inseamna neaparat turat) intr-adevar se mai curata, daca aceste drumuri au loc regulat. Dar de exemplu cum e cazul meu, mers mult in oras, in coloane, s-au facut depuneri solide, care nu se mai curata doar prin turarea motorului, ci doar manual cu solutie dupa ce sunt desfacute.

    Daca la tine merge bine, trage bine si nu ai nici un bec aprins in bord, nu are sens sa le cureti. Cand necesita o curatare, masina prezinta anumita simptome (fum mai mult, consum crescut, putere redusa). In anumite cazuri apar si erori la tester.

    Ca sa-ti faci o idee, anul trecut cand am curat egr-ul doar din egr si din tubulatura dintre egr si admisie a iesit jumatate de foras de calamina. Gandeste-te ca  pe acolo trec doar gaze nearse complet si aer, care nu aveau cum sa curete atata calamina solidificata, indiferent de turatie. Daca statul era mic si nu se intarise, da, se puteau curata la un drum lung

    @gfx: din ce zici tu nu stiu cat de infundata e admisia la tine. Despre fum, poti sa vezi si din masina, daca apesi pe loc pana la 4000 si se face un nor negru. Daca nu e vizibil, atunci inseamna ca nu e chiar asa infundata. La admisie infundata apare si pierdere de putere sub 2000 de ture, nu doar in panta, ci pe drum normal.  Poate consumul mare de care zici tu, e dar de stilul tau de condus. Daca o calci mult sub 2000 de ture, normal ca o sa consume mai mult. Daca ai un stil de condus mai agresiv, tot o sa consume mult. E bine sa faci o verificare a injectoarelor si a turbinei.

    [edited by: bobbi at 17:35 (GMT 2) on 23 Mar 2010] edit
    Opel Astra H Elegance 1.7 CDTI - Black Sapphire
    • Post Points: 5
  • 25-03-2010 17:15 In reply to

    Re: Opel Astra H 1.7 CDTI 101 cp - consum exagerat!!!

     PROBLEMA REZOLVATA (PARTIAL CRED)

    1. Simptome: putere scazuta in general, dar mai ales sub 2000 de rotatii si peste 3000, fum negru la accelerare agresiva sau la turarea motorului pe loc, la relanti cu motorul cald si fara consumatori consum de 0.5-0.6l/h, consum marit in general, in general se simte ca masina nu merge curat si nu raspunde prompt la apasarea pedalei de acceleratie. La accelerari bruste simteam in pedala si in zgomotul motorului ca masina se chinuie sa urce in rotatii

    2. Rezolvarea: curatare EGR, tubulatura dintre EGR-admisie, admisie (inclusiv clapete admisie). Dupa desfacearea admisie, s-a observat ca tija cu clapete era intepenita, se putea misca doar cu mana (normal e actionata prin vacuum) si chiar si cu mana nu se putea deschide la maxim din cauza depunerilor. Dupa curatare se inchide/deschide cu efort minim.

    3. Rezultate: consumul la relanti a scazut la 0.3-0.4l/h, masina porneste fara efort, raspunde la accelerare prompt. Despre consum inca nu pot sa zic. Inca am impresia ca trage putin mai greu la accelerari agresive, probabil din cauza turbinei. Axul turbinei trebuie sa se invarta ca la o roata de bicicleta, adica daca ii imprimi o rotatie, trebuie sa mai faca singur cateva rotatii. La mine am simtit cum palele se misca doar atat ca le miscam cu degetul, din cauza depunerilor.

    Dar poate mai important: am scapat de ECN 050074 Intr-adevar, interpretarea era ca puterea data nu corespundea cu masa de carburant injectata.Cum clapele erau inchise, si la relanti puterea data era mai mica si consumul mai mare, si aparea eroarea imediat la pornire.

     In concluzie, pot sa zic ca masina consuma mai putin, trage mai bine si fara fum. Ar fi si mai bine daca as fi avut cum sa rezolv si turbina. O s-o scot la un drum in forja, deoarece acum se poate curata turbina mult mai bine, decat atunci cand era admisia infundata.

    Opel Astra H Elegance 1.7 CDTI - Black Sapphire
    • Post Points: 20
  • 26-03-2010 8:57 In reply to

    • gfx8
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 27-10-2008
    • Cluj-Napoca
    • Membru
    • Points 3,120

    Re: Opel Astra H 1.7 CDTI 101 cp - consum exagerat!!!

    Salut bobbi,

    Ma bucur ca ai reusit sa-ti rezolvi problema cu consumul. Cat te-a costat curatarea EGR-ului, si admisiei si cam cat a durat? Ai stat langa mecanicul care a facut-o? Sa ii faci te rog un consum exclusiv urban acum, si sa ne zici la cat a scazut, si viteza medie care o ai.

    Abia astept si eu sa merg si eu dupa Paste sa vad ce zic cei de la reprezentanta Opel din Satu Mare, cum ziceam. Sper sa-i dau de cap. Acum de cand s-a mai incalzit afara a maiscazut si la mine consumul, am 8.9 l/100 km, viteza medie de 21 km/h, dar tot e mult, avand in vedere ca am mai circulat si pe strazile de la iesirea din oras, unde se circula destul de lejer. Chestia e ca nu conduc deloc agresiv, dar nici subturat. Liviu zicea ca el are un consum de 7.7 l cand era mai frig afara.

    [edited by: gfx8 at 9:13 (GMT 2) on 26 Mar 2010] edit
    • Post Points: 20
  • 26-03-2010 9:37 In reply to

    Re: Opel Astra H 1.7 CDTI 101 cp - consum exagerat!!!

     Ieri si azi cat am mers dupa curatare, doar prin buc in aglomeratie si bara la bara, viteza medie 21km/h, consum mediu (inca e irelevant) 7.7-7.8l/100

    Acum am curatat doar admisia, deoarece egr-ul a fost curatat anul trecut si nu avea depuneri intarite (oricum dupa ce au dat jos admisia egr-ul era o nimica toata de dat jos). Cat despre admisie, 350 ron si vreo 4-5 ore, e treaba migaloasa, deoarece intai trebuie data jos rampa, care are prinderea sub admisie, iar admisia are si ea multe suruburi. Oricum e bine sa-ti verifice initial daca se misca clepetele admisie, am impresia ca in exteriorul admisiei iese capatul tijei cu clapete, care e contralata de o pompa vacuum. De acolo ar trebui sa incerce sa miste cu mana (dupa ce desprinde pompa de vacuu), la mine de-abia se misca cu mana si nu se putea pana la capat. Daca clapetele se misca usor, nu are sens sa cureti admisie.

    Puterea scazuta raportata la consum poate fi data si de alte cauza: injectoare infundate, futun crapat la turbina (aici se verifica usor, daca e presiune pe furtun cand se calca pedala), turbina cu probleme.

    La mine inca parca consuma mai mult in demaraj si mi se pare normal, probabil din cauza turbinei care are depuneri pe ax.

    Opel Astra H Elegance 1.7 CDTI - Black Sapphire
    • Post Points: 20
  • 26-03-2010 9:57 In reply to

    • gfx8
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 27-10-2008
    • Cluj-Napoca
    • Membru
    • Points 3,120

    Re: Opel Astra H 1.7 CDTI 101 cp - consum exagerat!!!

    Ai scos consum destul de bun, la aceeasi viteza medie cu 1 l si ceva mai putin decat mine. Si daca faci mai multi km sigur va mai scadea, la mine am observat ca pana cam la 50- 60 km parcursi nu e prea exact BC-ul, in sensul ca daca imparti litri consumati la nr de km parcursi iti da un consum mediu mai mic decat cel afisat de BC.

    Cum ti-ai dat seama ca turbina s-ar putea sa aiba depuneri pe ax? Care ar fi simptomele, in afara de consumul crescut, fum?

    • Post Points: 20
  • 26-03-2010 10:33 In reply to

    Re: Opel Astra H 1.7 CDTI 101 cp - consum exagerat!!!

     Daca scoti furtunul de la iesirea turbinei, poti cu degetul sa invarti palele. Incerci sa-i imprimi o miscare de rotatie cu degetul, daca mai face singura cateva rotatii e bine, asa e normal. daca se invarte doar cat o misti cu degetul nu e bine. Dar in general nu prea ai ce sa-i faci, doar sa o duci la un drum in forja. In rest, cand e sa crape, crapa si gata.

    Opel Astra H Elegance 1.7 CDTI - Black Sapphire
    • Post Points: 20
  • 26-03-2010 11:12 In reply to

    Re: Opel Astra H 1.7 CDTI 101 cp - consum exagerat!!!

    Salut.

    1. Clapetele de pe admisie - flowcontrol blades -  au rolul de a obtura/restrictiona/corecta cantitatea de aer care intra in motor. Mai exact pentru reglaje fine asupra cantitatii de aer care trebuie introdusa in cilindru, precum si asupra felului in care aerul intra in cilindru (lucru de care tine eficienta arderilor) - intrare turbionara (cu clapeta "sfert de pizza" inchisa) sau lamelara (toate deschise - eficienta maxima a arderilor). Daca ele nu functioneaza bine, nu se deschid la maxim, e clar ca niciodata nu vei putea furniza motorului cerintele maxime de aer. Si el va compensa cu carburant pierderea de putere. Asta nu are efect asupra consumului doar la relanti, ci in toate regimurile de condus, pentru ca pierderea de putere (cauzata de cantitatea insuficienta de aer) de la relanti creste proportional cu turatia motorului. Chiar daca aceste clapete se misca liber si cursa completa, tot are sens curatarea admisiei, pentru ca mai mult ca sigur in incinta admisiei exista depuneri, care cu timpul ii micsoreaza volumul, afecteaza curgerea aerului prin ea si ii restrictioneaza capacitatile de buffer box (rezervele de aer pentru accelerari violente).

    2. Bobbi ... nu vreau sa cobesc. Depunerile pe axul turbinei apar in clipa in care opresti motorul direct dupa ce ai condus masina in sarcina (cu turbina in sarcina). Fenomenul se numeste oil coaking (cred ca e coxare in limba romana), dar dispare in clipa in care pornesti motorul si porneste si turbina (axul se curata, se spala cu uleiul proaspat care vine peste el si depunerile alea ar trebui sa ramana in filtru).

    Din experienta mea cu turbo, axul unei turbine se invarte greu cand exista jocuri in lagare. Radiale, axiale, radial-axiale, de care or fi ele. Si mai ales la turbinele noastre de pe 1.7 care sunt unele din cele mai rapide turbine din productia de automobile de serie (250.000 rpm). Iar asta influenteaza MASIV consumul. La mine cea mai spectaculoasa scadere a consumului s-a simtit dupa reconditionarea turbinei.

    Ca sa iti dai seama daca asta e situatia sau nu mergi la tester. Cu testerul conectat pleaca la drum si verifica urmatorii 2 parametri : ECU required boost pressure si Actual boost pressure. Dupa cum ti-ai dat seama prima e presiunea ceruta de ecu (calculata in functie de cata putere ii ceri tu motorului), a doua e practic promptitudinea turbinei in a livra aceste cerinte.

    Caz concret: la mine dupa reconditionarea turbinei la mers constant ECU cerea 150-155 KPa, turbina livra 152-153. Pedala la fund, ECU urca la 225-230 KPa, turbina mea se ducea la 300 (din cauza boost controllerului). Ce e foarte important de urmarit aici e timpul de reactie (practic urcarea in presiune trebuie sa se faca pe toata durata cresterii de putere, in clipa in care nu mai simti powersurge-ul e din cauza ca turbina livreaza maxim din ce i se cere), precum si distanta dintre required si actual pressure ( o toleranta in presiuni exista, nu stiu exact cat e, la mine sa zic ca  nu trecea de 3 KPa ... dar nu as baga mana in foc).

    In afara de asta ... o turbina nu are cu ce sa se colmateze. A mea, dupa 130 de mii de km avea paletele curate luna (alea care mai erau :)). Axul se invartea foarte usor .. probabil din cauza ca mai avea un pic si se rupea si ala :P.

     

    Astra H 1.7 CDTI 101 CP
    • Post Points: 20
  • 26-03-2010 11:16 In reply to

    Re: Opel Astra H 1.7 CDTI 101 cp - consum exagerat!!!

    Acuma .... explicati-mi si mie cum se verifica injectoarele. As vrea sa le verific si eu pe ale mele. La 50-60 la ora, intr-a 3-a (si intr-a doua se simte, la viteze mai joase), daca o pun pe pilot automat se simte cum merge in valuri. Daca o accelerez in gol pana la 4000 rpm, in clipa in care ating 4000 rpm incepe sa oscileze intre 4000 si 3500. Se accelereaza/decelereaza singura.

    Astra H 1.7 CDTI 101 CP
    • Post Points: 5
Page 9 of 14 (137 items) « First ... < Previous 7 8 9 10 11 Next > ... Last »
© Copyright 2007-2011 AstraForum.ro Toate drepturile rezervate.
Powered by Community Server (Non-Commercial Edition), by Telligent Systems